poniedziałek, 30 lipca 2012

O poranku: Owsianka (mocno) bananowa

Nadrabianie śniadaniowych zaległości idzie mi całkiem nieźle. Rozpoczynanie dnia porządnym śniadaniem powoli wchodzi mi w krew. Obecnie trwa faza na owsianki, których nigdy wcześniej nie jadłam, sama nie wiem dlaczego. Dzisiaj mocno bananowa owsianka z plasterkami... banana.



Składniki: 
niepełna szklanka mleka,
2,5 łyżki płatków owsianych,
1,5 łyżki otrębów pszennych,
dojrzały banan,
1/3 łyżeczki płynnego miodu (opcjonalnie).

Wykonanie:
W blenderze zmiksować na prawie gładką masę 3/4 banana. Do rondelka wlać mleko, wsypać płatki owsiane i otręby, mieszać. Zagotować, mieszać. Zmniejszyć ogień, dodać zblendowanego banana, zamieszać i wlać do miseczki. Posypać łyżeczką płatków i otrębów, ułożyć pokrojoną w plasterki pozostałą część banana. Skropić odrobiną miodu.

Smacznego!




19 komentarzy:

  1. Na dzisiejszą deszczową pogodę owsianka jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ani jednej chmurki na niebie :)

      Usuń
    2. U mnie też ani jednej chmurki :) Ale owsiankę zjadłabym z przyjemnością :)

      Usuń
    3. u mnie rano było szaro, a później przyszły tradycyjne upały ;)

      Usuń
  2. Owsianka, banan i miód - jedno z moich ulubionych połączeń. Wspaniale też smakuje tutaj syrop klonowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, jaka gęsta ;)
    Owsianka na śniadanie to jedna z najlepszych opcji; zdrowa i sycąca, a w dodatku PYSZNAAA <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała owsianka :D Szkoda ze nie lubię bananów

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne połączenie <3
    Też na początku owsianka mnie nie przekonywała, kojarzyła mi się z brejowatą masą którą karmią małe dzieci. Teraz życia sobie bez niej nie wyobrażam <3
    + dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię improwizować. :) A z bananami to było i jest tak: jak byłam mała to ich nie lubiłam, potem mi smakowały, ale tylko te twarde i na wpół zielone, potem znowu nie smakowały i smakowały i teraz jestem na etapie, że nie mogę ich przełkąć :D Jest za to wiele innych owoców które kocham. Moje ulubione to truskawki :D Potem śliwki mirabelki (takie żółte jak cytryna), brzoskiwnie i inne : Jedyne owoce jakich nie lubię a które jadłam to arbuz i własnie banany :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam owsiankę w wersji miodowo - bananowej! Pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  8. fajnie, ze przekonujesz sie do pozadnych sniadan! :-) pyszny posilek o poranku sprawia, ze dzien jest udany!
    a Twoje dzisiejsze sniadanie jest genialne <3 osobiscie jestem uzalezniona od owsianek i roznych wariacji na ich temat :D a ta mocno bananowa baaaardzo mi sie podoba ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę, korzystałam z tego przepisu: http://blissfulbreakfast.blogspot.com/2012/07/lekki-omet-biszkoptowy-z-jogurtowymi.html :)

    OdpowiedzUsuń
  10. owsianke zrobilam na wodzie, przelozylam do miseczki i wylalam na nia jogurt dopiero :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Co do owoców to są dwa które jak zaczynam jesc to nie mogę przestać: truskawki i czereśnie. Jem je i jem aż rozboli mnie brzuhc. potem chodze trochę wzdeta ale nie żaluje :D Co do bananaów to te dojrzałe są dla mnie za słodkie

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zawsze robię na wodzie własnie :)
    a z jogurtem jest naprawdę dobra, spróbuj koniecznie :)
    myślę, ze wiórki kokosowe to dobry pomysł! w jogurcie naturalnym na pewno będą pyszne. użyłabym do zmieszania blendera, żeby jogurt pożadnie przeszedł ich smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm jaka pyszna. robię jutro owsianke koniecznie!;)

    OdpowiedzUsuń
  14. pycha! też przez dłuższy czas owsianek nie jadłam, a teraz niemal codziennie się nimi zajadam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nie wiem skąd ta moja miłość do bananów ;) widzę, że nie tylko ja je tak lubię

    OdpowiedzUsuń