wtorek, 5 marca 2013

Kokosowe pancakes z granolą i otrębami

Wiecie już, że: 1) jestem uzależniona od granoli, 2) uwielbiam amerykańskiej pankejki, 3) wracam do zdrowego sposobu odżywiania się. Przygotowując dzisiejsze placuszki, wzięłam pod uwagę te aspekty. W ten sposób powstały kokosowe naleśniki z granolą i wysokobłonnikowymi otrębami (ich dodatek obniża poziom cholesterolu we krwi, warto o to zadbać). 


Składniki: (6 placuszków)
1/3 szklanki mąki pełnoziarnistej,
1/4 szklanki mleka,
1 łyżka jogurtu naturalnego,
1 jajko,
1 łyżka wiórków kokosowych,
3 łyżki grubo pokruszonej granoli orzechowej z dodatkiem kokosu Sante,
1/2 łyżeczki oleju rzepakowego,
1 łyżeczka cukru trzcinowego (opcjonalnie),
1/3 łyżeczki sody oczyszczonej,
szczypta soli

Wszystkie składniki z wyjątkiem granoli zmiksować. Dodać grubo pokruszoną granolę, wymieszać składniki za pomocą łyżki. Na suchej i rozgrzanej patelni formować za pomocą łyżki okrągłe placuszki. Smażyć z każdej strony do momentu zarumienienia się. Podawać z ulubionymi dodatkami - polecam jogurt naturalny + owoce/niskosłodzona konfitura.

Smacznego! :)

19 komentarzy:

  1. takie zdrowe placuchy są idealne na śniadanie :) tylko, żeby jeszcze truskawki były nasze - polskie, to już w ogóle nie potrzebowałabym nic więcej do szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę wypróbować ten przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  3. smakowicie wygląda, zwłaszcza te truskawki:D mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie wygląda! Chętnie zjadłabym dziś takie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudne placuchy z truskawkami:) letnio mi!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A wiesz już, że wychodzą Ci śliczne okrąglutkie piękniutkie placuszki? Ja też takie chce!!!! ;(

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie truskawkowo-kokosowe połączenia, szczególnie w plackach. Śliczne Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem uzależniona od tych placków :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię placuszki z granolą, tak fajnie chrupie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepis zapisuję!:D
    ale ta placuchy u ciebie ślicznie wyglądają*.*

    OdpowiedzUsuń
  12. jak wspaniale się prezentują :D chyba wszyscy stęsknili się już za truskawkami :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale truskawki o tej porze to chyba jednak nie takie zdrowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, napakowane chemią, ale co oko nacieszą, to nacieszą :)

      Usuń
    2. Raz na jakiś czas w sumie nie zaszkodzi :D

      Usuń