sobota, 24 stycznia 2015

Kasza jaglana po meksykańsku


Ostatnio w mojej diecie gości coraz więcej kasz. Dziś dodaję przepis na danie z dodatkiem kaszy jaglanej, która idealnie komponuje się z warzywami w sosie pomidorowym z meksykańską nutą. Zastanawiam się nad serią wpisów na temat tego, co warto jeść, czego nie i jaki wpływ ma jedzenie na nasze samopoczucie oraz figurę. Co o tym myślicie?

Jeśli chodzi o kaszę jaglaną, łatwo się do niej zrazić, jeśli nieodpowiednio się ją przygotuje. Podstawa, to przepłukanie kaszy gorącą wodą. Dzięki temu pozbędziemy się gorzkiej goryczki, która psuje smak całego dania.


Przepis: (ok. 4 porcji)
puszka czerwonej fasoli,
puszka kukurydzy,
puszka krojonych pomidorów,
1/2 cukinii,
1 średnia cebula,
2 ząbki czosnku,
2 łyżki koncentratu pomidorowego,
1/3 łyżeczki ostrej papryki,
1/4 łyżeczki słodkiej papryki,
szczypta przyprawy do dań meksykańskich (można pominąć),
sól, pieprz,
łyżka oliwy z oliwek

Do podania:
1 szklanka kaszy jaglanej (lub innej)

Cebulę pokroić w drobne piórka, czosnek drobno posiekać. Podsmażyć na dobrze rozgrzanej oliwie z oliwek. Dodać pokrojoną w cienkie ćwiartki cukinię. Smażyć ok. 4-5 minut. Dodać pomidory z puszki i koncentrat. Wymieszać. Fasolę i kukurydzę przepłukać, dodać na patelnię. Wszystko dokładnie wymieszać, doprawić i dusić ok. 7 minut. Szklankę kaszy jaglanej przepłukać dokładnie gorącą wodą. Gotować według przepisu podanego na opakowaniu.


6 komentarzy:

  1. takie zestawienie ostrych smaków jak najbardziej lubię! danie idealnie pasuje pod moje kubki smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria wpisów na temat zdrowego odzywiania bylaby super ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznać się mi styd, ale nigdy jeszcze jaglanej na wytrawnie nie jadłam! Twoja propozycja jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstyd, to się przyznać, że ja dopiero zaczynam jadać jakiekolwiek kasze ;)

      Usuń
  4. Mam dzisiaj ochotę na takie smaki:)

    OdpowiedzUsuń