poniedziałek, 28 października 2013

Lekki makaron razowy z kurczakiem, brokułem, cukinią i papryką

W tak szare dni, jak dzisiaj, przynajmniej na talerzu musi być kolorowo. Kolorowo i oczywiście zdrowo. Dzisiejszy przepis, to kolejna propozycja na zdrowy, dietetyczny obiad. Żeby nie być gołosłownym, mój dzisiejszy obiad rozkładam na czynniki pierwsze. Zapraszam do krótkiej lektury, w której poznacie właściwości poszczególnych składników :)


Makaron razowy jest źródłem węglowodanów złożonych, mikroelementów i błonnika, który ma korzystny wpływ na przemianę materii. Trawi się dłużej, niż makaron pszenny, dzięki czemu na dłużej pozostajemy syci, a co za tym idzie - nie podjadamy. Makaron pełnoziarnisty hamuje wzrost poziomu cukru we krwi. Makaron ugotowany al dente przyspiesza proces przemiany materii.

Brokuł jest źródłem wapnia, fosforu, potasu, żelaza i magnezu oraz chromu. Działa antyrakowo i przyspiesza proces przemiany materii.

Cukinia w 90% składa się z wody. Jest lekkostrawna, zawiera w sobie takie mikroelementy, jak wapń, fosfor i żelazo oraz witaminy.

Papryka jest bogatym źródłem witaminy C oraz beta-karotenu. Obniża ciśnienie krwi i chroni przed chorobami układu krążenia. Przyspiesza proces przemiany materii.

Kurczak jest źródłem pełnowartościowego białka. Jest lekkostrawny i zawiera mało tłuszczu.



Składniki: (1 porcja)
1/4 opakowania makaronu razowego,
1 mała pierś z kurczaka,
kilka różyczek brokuła,
1/4 małej cukinii,
1/4 papryki czerwonej,
1/2 łyżki oleju rzepakowego,
sól, przyprawa "gyros"

Makaron ugotować al dente. Kurczaka pokroić w kostkę, podsmażyć na oleju rzepakowym, doprawić. Do kurczaka dodać warzywa i podgrzewać, aż warzywa lekko zmiękną. Makaron połączyć z kurczakiem i warzywami. Doprawić. 

6 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam, że cukinia ma w sobie aż tyle wody!
    Takie lekkie makarony lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żywię się tak nieomal codziennie:D uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie! Całe danie widzę, że świetnie wpływa na metabolizm. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. całkowicie trafisz w moje smaki, bardzo często robię taki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mogłabym jadać tak codziennie:)

    OdpowiedzUsuń