niedziela, 24 czerwca 2012

Koktajl bananowo-czekoladowy

Czasem zdarza mi się wchodzić do kuchni bez przepisów, wtedy rodzi się w mojej głowie mnóstwo pomysłów. Dzisiejszy koktajl jest czystą improwizacją. Dodawanie, mieszanie składników, smakowanie... I efekt końcowy. Tym razem trafiłam w sedno.

Mocno bananowy, delikatny, puszysty koktajl z nutą czekoladową o konsystencji przypominającej mus. Najlepszy mocno schłodzony, idealny na upalne dni. 





Składniki: (4 porcje)
300 ml schłodzonego mleka,
2 duże banany (koniecznie dojrzałe, najlepiej trzymać je wcześniej w lodówce),
2 czubate łyżeczki ciemnego kakao,
1 łyżeczka miodu,
2 łyżki płatków migdałowych,
kostka ciemnej czekolady.

Wykonanie:
Mleko i pokrojone banany zblendować na gładką masę. Dodać kakao i miód, ponownie zblendować, aż do dokładnego połączenia się wszystkich składników. Koktajl przelać do szklanek. Na patelni prażyć płatki migdałów cały czas mieszając aż się zarumienią, odstawić do wystygnięcia. Uprażonymi płatkami ozdobić koktajl, zetrzeć odrobinę ciemnej czekolady.

Uwaga! Jeżeli przed przygotowaniem koktajlu, banany znajdowały się w lodówce, chłodzenie koktajlu nie jest konieczne. W innym wypadku, proponuję schłodzić koktajl w lodówce, przed podaniem wymieszać i ozdobić migdałami z czekoladą.

Przepis dołączam do akcji "Festiwal Koktajlowy" organizowanej na Durszlak.pl :)



8 komentarzy:

  1. Takie gęste czekoladowe, ale i zdrowe bo z bananem. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. aż żałuję, że nie mam w domu żadnych bananów... pomysł świetny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie nie miałam co z nimi zrobić, stąd szybki pomysł na koktajl :)

      Usuń
  3. pyszności! koktajle na bazie bananów są genialne

    OdpowiedzUsuń
  4. Wlasnie sie chlodzi. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Z masłem orzechowym koktajl też wychodzi świetny :)

    OdpowiedzUsuń