niedziela, 19 stycznia 2014

Owsiane muffinki ze słonecznikiem w miodzie

Niedzielny poranek, to idealny czas na upieczenie czegoś słodkiego. Dzisiaj podaję przepis na owsiane muffinki z prażonymi nasionami słonecznika w miodzie. Wilgotne, puszyste i bardzo smaczne. Polecam!



Składniki: (12 muffinek)
1 szklanka mąki owsianej,
3/4 szklanki mąki pszennej,
1/2 szklanki cukru trzcinowego,
1 jajko,
1/2 szklanki oleju,
2/3 szklanki mleka 0,5%,
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
1 płaska łyżeczka sody

Mąkę wymieszać z cukrem, sodą i proszkiem. W osobnej misce zmiksować jajko, olej i mleko. Składniki mokre przelać do suchych. Wymieszać lub zmiksować. Formę do pieczenia muffin wyłożyć papilotkami lub delikatnie nasmarować olejem. Każde zagłębienie wypełnić dwoma łyżkami ciasta. Podpiec 10 min. w 175 st. z termoobiegiem. Posypać słonecznikiem z miodem, piec kolejne 10 min. w tej samej temperaturze.

Dodatkowo:
2,5 łyżki miodu,

Miód rozpuścić w rondelku. Słonecznik podprażyć na złoty kolor na suchej patelni. Słonecznik wsypać do miodu i wymieszać.



7 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia smakowitych muffinek :) Mam ochotę na coś ze słonecznikiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tym słonecznikiem :>

    OdpowiedzUsuń
  3. to rozumiem - owsiane muffinki <3 podoba mi się pomysł ze słonecznikiem! nie ma to jak jeszcze lekko pochrupać, dzięki dodatkom do ciasta :) wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham takie słodkości:) u mnie dzisiaj tez na owsiano;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie zdrowe, że bez wyrzutów sumienia można jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję za przepis, zrobiłam muffinki, trochę zmodyfikowałam bo wierzch posypałam ziarnami słonecznika bez miodu i dodałam do środka po plasterku banana. Wychodzi z nadzieniem bananowym 10 muffinek standardowego rozmiaru więc bez nadzienia pewnie z 9. Ciasto przepyszne, jedno z lepszych!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń