wtorek, 2 lipca 2013

Mrożona kawa bananowo-waniliowa

Mrożona kawa była kolejną pozycją na mojej liście "do zrobienia". Żeby nie było zbyt banalnie, postanowiłam wzbogacić jej smak i wanilię i banana. To najlepsza kawa, jaką piłam do tej pory. Jestem pewna, że to nie pierwsza i nie ostatnia mrożona kawa, jaką zrobiłam. Mogłabym pić ją codziennie, naprawdę. Spróbujcie koniecznie!


Składniki:
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej,
150 ml wody w temp. pokojowej,
1/2 banana,
1 łyżeczka syropu waniliowego (ewentualnie cukru wanilinowego),
3/4 szklanki mleka,
kilka kostek lodu

Kawę wsypać do shakera lub słoika, zalać wodą, zamknąć. Energicznie potrząsać ok. 30 sekund. Przelać do misy blendera i zblendować z bananem i syropem waniliowym. Przelać do szklanki, odstawić. Mleko zblendować z kostkami lodu (na wysokich obrotach ok. 3 min.). Powinno być lekko spienione. Łyżką przelewać mleko do szklanki z wodą. Przed wypiciem najlepiej zamieszać. W miarę potrzeby dosłodzić kawę podczas blendowania z bananem. 


12 komentarzy:

  1. właśnie idę sobie zrobić mrożonkę;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda jak spod ręki profesjonalisty! Piękna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudnie wygląda ta kawa! A smakować musi wyśmienicie, biegnę sobie taką zrobić! Akurat mam banana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż poczułam zapach tej kawy! Brzmi po prostu cudownie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny pomysł! Przynajmniej raz w tygodniu robię sobie koktajl bananowy, a nigdy nie wpadłam na to, żeby połączyć go z kawą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, jako kawosz spróbuję na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mamo, też taką chcę!!!:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mrożonej kawy mi potrzeba! A ten bananowy dodatek... Mniam!

    OdpowiedzUsuń