środa, 30 kwietnia 2014

Tartaletki z malinami



Tak właśnie wygląda moje przygotowywanie się do matury, którą zaczynam już w najbliższy poniedziałek. Piekę tartaletki... Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - trochę przyjemniej uczy się po zjedzeniu takiego ciacha :)

Z tartaletkami na słodko pierwszy raz miałam do czynienia w ubiegłe wakacje. Zdążyłam zrobić je tylko raz, ze względu na pracę wakacyjną, a później brak świeżych owoców. Od tamtego czasu z niecierpliwością wyczekiwałam świeżych owoców. W końcu są - waniliowe tartaletki z malinami. Są genialne! Dawno nie jadłam czegoś równie dobrego :)



Składniki: (5 tartaletek)
Kruche ciasto:
1 żółtko,
2 łyżki zimnej wody,
170 g mąki pszennej,
50 g cukru,
szczypta soli,
120 g zimnego posiekanego masła

Wszystkie składniki wrzucić do miski. Ciasto zagnieść dłońmi. Owinąć srebrną folią spożywczą i włożyć do lodówki na 15 min. Foremki nasmarować masłem, wylepić ciastem. Nakłuć widelcem. Piec ok. 18 min. w 175°C z termoobiegiem. 

Masa śmietankowa:
2 duże jajka,
180 g kwaśnej śmietany 18%,
100 g jogurtu greckiego,
1 łyżeczka cukru wanilinowego,
100 g cukru,
1,5 łyżki mąki pszennej,
+ maliny

Wszystkie składniki zmiksować. Masę przelać na podpieczone spody (mogą być ciepłe). Dodać maliny (ilość według uznania). Piec ok. 20 min. w 175°C z termoobiegiem.


15 komentarzy:

  1. Wspaniałe ,zastanawia mnie tylko dodatek kakao w cieście?Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słuszna uwaga, z kakaem robiłam ostatnim razem i zapomniałam usunąć, kiedy kopiowałam przepis na kruche ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają cudownie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. jakieś doładowanie musi być i tym samym odprężenie w formie wypiekania w kuchni :) tartaletki cudnie wyglądają! aż stęskniłam się znowu za malinami!

    OdpowiedzUsuń
  5. przepis do wypróbowania!:) mam jeszcze maliny w zamrażalce:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie się prezentują!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No, teraz to już na pewno nie schudnę ... ;) Chętnie skorzystam z przepisu, bo tartaletki wyglądają obłędnie ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  8. cudo, biało - malinowe cudo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają obłędnie, na pewno wypróbuję ten przepis, nie zdołam się im oprzeć!

    Zapraszam do mnie :)
    Kasia - www.fitnessie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają genialnie :)
    chętnie bym zjadła do kawki :)!

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy ciasto na 5 tartaletek wystarczy do zapełnienia jednej tarty o średnicy ok 20 cm??
    Bo bardzo kusi mnie przepis a nie mam takich malutkich :(

    Pozdrawiam serdecznie, Klaudia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zmienić proporcje ciasta:
      1 żółtko,
      3 łyżki zimnej wody,
      200 g mąki pszennej,
      60 g cukru,
      szczypta soli,
      140 g zimnego posiekanego masła

      Masy śmietankowej wystarczy na pewno :)

      Usuń
    2. Jednak wystarczy z podanych w poście składników na jedną dużą tartę, sprawdzone.

      Usuń
  12. Piekłam ostatnio coś bardzo podobnego, tylko z brązowym masłem. Twój przepis też muszę sprawdzić, bo wyglądają świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń