sobota, 29 marca 2014

Domowe chrupkie pieczywo skandynawskie


Często zabieram ze sobą do szkoły przekąski w postaci chrupkiego pieczywa, czy wafli ryżowych. Przeglądając bloga Doroty z MW natknęłam się na przepis na chrupkie pieczywo. Chwilę później mieszałam w misce składniki potrzebne do jego przygotowania.

Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się, że pieczywko okaże się tak smaczne. To najlepsze chrupkie pieczywko, jakie kiedykolwiek jadłam, naprawdę. Spróbujcie koniecznie! :)


Dorota w swoim przepisie podaje składniki w ml. Warto zaopatrzyć się w miarkę, to zdecydowanie ułatwi sprawę.

Składniki: (blacha 35x20 + tortownica o śr. 16 cm)
200 ml płatków owsianych,
200 ml mąki żytniej razowej,
100 ml ziaren słonecznika,
50 ml ziaren siemienia lnianego,
50 ml ziaren sezamu,
350 ml wody,
1 łyżeczka soli (użyłam himalajskiej)

W misce wymieszać wszystkie składniki i pozostawić do napęcznienia na 20 min. Blachy nasmarować masłem (inaczej papier do pieczenia przylepi się do chlebka) i wyłożyć papierem do pieczenia. Blachy wyłożyć masą do grubości 3 mm. Posypać odrobiną ziaren (można posypać dodatkowo makiem).

Piec ok. 60 min. w 170 st. z termoobiegiem. Po 10 min. wyciągnąć blachy i poprzecinać ciasto na kromki. Wstawić do piekarnika. Podczas pieczenia uchylić drzwiczki piekarnika 2-3 razy na ok. 5 min., dzięki czemu uwolni się para wodna, a chlebek stanie się chrupiący. 

Po upieczeniu pokroić ostrym nożem w miejscach wcześniejszych cięć. Przechowywać w metalowej puszce.

16 komentarzy:

  1. świetnie wygląda, pierwszy raz widzę taki przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. porywam rewelacyjny przepis! :]

    OdpowiedzUsuń
  3. O.. sama ostatnio zaopatrzyłam się w kilka opakowań różnych chrupiących chlebków.. a tu można zrobić takie samemu?!

    OdpowiedzUsuń
  4. tak zdrowy chlebek z ziarnami z wielką chęcią bym schrupała! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. spróbowałam parę dni temu, chlebek wyszedł świetny, dzisiaj upiekłam go już trzeci raz i myślę, że na stałe zagości w moim menu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że chlebek się udał i Ci posmakował :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Już dawno nie jadłem tak dobrych wafelków. Tovago (http://tovago.pl/) są po prostu pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już dawno nie jadłem tak dobrych wafelków. Tovago (http://tovago.pl/) są po prostu pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy papier pod ciastem również ma być posmarowany?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyjątkowe wafelki? Polecam Tovago www.tovago.pl/ - w sam raz na śdrugie śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam.Jestem na diecie bezglutenowej,to jaka mąką bezglutenowa mozna zastąpić żytnią

    OdpowiedzUsuń
  12. Fakt, że pieczywo chrupkie to idealna, lekka i zdrowa przekąska :) A przepis wygląda bardzo zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wielokrotnie robiłam już chlebek z tego przepisu, jest pyszny, chrupiący i bardzo smaczny, ważne żeby cienko rozsmarować masę na blaszce, dziękuję za przepis i polecam🙂

    OdpowiedzUsuń
  14. Chlebek jest przepyszny. Świetny przepis, dzisiaj robię z dodatkiem oregano 😀

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda smakowicie , do przepisu powinnaś dopisać jeszcze suwmiarkę . Trudno będzie wyłożyć masę o grubości 3mm bez tego urządzenia . Pozdrowionka .

    OdpowiedzUsuń