sobota, 22 grudnia 2012

Bounty

Kiedy byłam mała, od kokosu trzymałam się z dala. Aż do momentu, kiedy spróbowałam popularnego kokosowego batonika. Od tego czasu stał się jednym z tych, po które sięgam najchętniej. Dzisiaj przedstawiam Wam go w wersji ciasta. Masa kokosowa naprawdę przypomina w smaku Bounty, możliwe, że jest nawet lepsza. Dowodem na to jest fakt, że zanim masa zdążyła wystygnąć, jej znaczna część zniknęła. Bounty jest jednym z tych ciast, do którego będę chętnie wracać :)


Składniki: 
Biszkopt czekoladowy:
5 jaj,
3/4 szklanki cukru,
3 łyżki mąki,
3 łyżki mąki ziemniaczanej,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
2 łyżki ciemnego kakao.

Masa kokosowa:
1/2 litra mleka,
1/2 szklanki cukru,
20 dag masła,
25 dag wiórek kokosowych,
cukier waniliowy

Polewa:
4 łyżki masła,
4 łyżki mleka,
4 łyżki cukru,
4 łyżki ciemnego kakao.


Wykonanie:
Biszkopt: Białka ubić na sztywno, dodać cukier. Ubitą pianę wymieszać z żółtkami. Mąki i kakao przesiać z proszkiem do pieczenia. Wszystko dodać do piany. Piec na papierze do pieczenia ok. 30 min. w 175°C.

Masa: Mleko zagotować z cukrem i cukrem wanilinowym. Dodać wiórki kokosowe i gotować ok. 20-25 min., aż masa zgęstnieje. Wystudzoną masę zmiksować z miękkim masłem pokrojonym kawałki. Masę przełożyć na biszkopt. 

Polewa: Masło rozpuścić z mlekiem i cukrem. Dodać kakao i cały czas mieszać, aby nie powstały grudki.

Smacznego!

28 komentarzy:

  1. oj kokos , czekolada jak pysznie ! ten baton był kiedyś moim ulubionym ;p teraz już nie jem słodyczy ,ale wiem ,ze te ciacho to poezja ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Mm, wygląda pysznie. Też nie byłam fanką kokosu, chociaż teraz go lubię. Ale smaku bounty nie kojarzę, bo batonów unikam..

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiałam bounty ;) Nigdy nie jadłam takiego ciasta, ale jedno trzeba powiedzieć - wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię to ciastko chociaż za kokosem nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kokos uwielbiam, więc propozycja akurat dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham wszystko co kokosowe, więc zjadłabym chyba z pół blachy tego ciasta:D zdecydowanie do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam ostatnio, nie pytaj ile pochłonęłam na raz. Pycha;)

    OdpowiedzUsuń
  8. czy do masy można by też dodać trochę mleczka kokosowego ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej :) Tylko trzeba wtedy zmniejszyć ilość zwykłego mleka :) Koniecznie napisz, jak się udał! :)

      Usuń
  9. zapisuję, przeczuwam, że smakuje obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. jeju ale mi narobiłaś smaka:) boskie ciacho

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłabym sobie kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki rozmiar miała blaszka, w której piekłaś ciasto? Wygląda kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 25 x 40 cm :) Śmiało można upiec w mniejszej, będzie przynajmniej wyższy :)

      Usuń
  13. A ja z tym batonikiem i kokosem miałam tak, że trzymałam się od takich smaków jak najdalej :D Ale w końcu pokochałam i to tak na całego :D I teraz zjadłabym kawałek tego kokosowego cuda <3

    OdpowiedzUsuń
  14. jedno z tych ulubionych i nawet prostych:)

    OdpowiedzUsuń
  15. O mamo, ale narobiłaś mi smaka. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. W przepisie na biszkopt jest napisane "3 łyżki mąki" - chodzi o tortową, tak? I jakie masło najlepiej kupić? ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka pszenna lub tortowa, wszystko jedno, jakiej użyjesz :) Ja użyłam pszennej. Dobre masło zawiera min. 82% tłuszczu i takie polecam :)

      Usuń
  17. Hej.Mam do was taka prośbę. Prowadzę bloga kulinarnego,ale nie takiego zwykłego. Założyłam blog kulinarny też po to,żeby wyjść z Pro Any.
    Licze,że wpadniecie do mnie i będziecie mnie wspierać ;)

    To adres mojego bloga- http://lekko-pysznie-i-zdrowo.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  18. Czego mogłam dodać za mało, jeżeli masa niezgęstniała?

    OdpowiedzUsuń
  19. Za mało wiórek lub za dużo mleka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprowadzam małą zmianę w przepisie. Zauważyłam, że masa lepiej tężeje, jeśli masło doda się do wystudzonej masy. Ale myślę, że to nie była przyczyna tego, że Twoja masa nie stężała. Może za krótko ją gotowałaś?

      Usuń
  20. Robiłam i wyszedł pyszny ;)
    By the way, kocham twój blog, wypróbowałam naprawdę sporo przepisów i żaden mnie jeszcze nie zawiódł. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jak bardzo cieszą mnie takie słowa :) Dziękuję! Mam nadzieję, że kolejne przepisy również Cię nie zawiodą :) Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  21. Niestety robiam cisto wszystkie skladniki dodalam i zrobilam jak w przepisie,gdy alarm zadzwonil ze ciasto gotowe sprawdzam delikatnie czy jest dobre upieklo sie tylko z gory i troszke z dolu a w srodku byla tylko czekoladowa zupa. Wygladalo to jak beza.

    OdpowiedzUsuń