wtorek, 17 września 2013

Fusilli z kurczakiem w ostrym sosie pomidorowym

To kolejny sposób na szybki obiad. No cóż, brak czasu zmusza mnie do poszukiwania ekspresowych sposobów na przygotowywanie posiłków. Za niedługo chyba będę mogła nazwać się ekspertką w tej dziedzinie. Szkoda, że równie szybko nie idzie mi pisanie wypracowań i (o zgrozo) czytanie lektur. Ale wracając do tematu posta - zapraszam na przepyszny makaron z kurczakiem w sosie pomidorowym. Tym razem propozycja dla osób lubiących ostrą kuchnię.


Składniki: (3-4 porcje)
opakowanie makaronu fusilli (świderki),
1 duża pierś z kurczaka,
1 puszka krojonych pomidorów (lub w całości, wówczas należy je pokroić),
1/2 szklanki passaty pomidorowej,
1/2 małej cebuli,
2 ząbki czosnku,
1/2 łyżeczki ostrej papryki,
1/3 łyżeczki cayenne,
1/3 łyżeczki curry,
sól i pieprz,
olej rzepakowy do smażenia 

Makaron ugotować al dente. Pierś z kurczaka drobno pokroić w kostkę, podsmażyć na oleju. Czosnek i cebulę posiekać (cebulkę w drobne piórka). Dodać do kurczaka. Smażyć, aż cebula się zeszkli. Doprawić solą i pieprzem. Dodać passatę pomidorową oraz pomidory z puszki razem z zalewą. Gotować chwilę. Dodać przyprawy, gotować, aż sos lekko odparuje. Dobrze doprawić solą i pierzem (nie żałować przypraw!). Wymieszać z ugotowanym wcześniej makaronem. 

Smacznego! :)

14 komentarzy:

  1. Ostra kuchnia i szybki obiad to coś dla nas:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybko i smacznie, w sam raz dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. niam niam pieprz cayenne <3 moj substytut zwykłego czarnego pieprzu, którego ostatnimi czasy nie znoszę :P

    OdpowiedzUsuń
  4. pomysł na szybki i bardzo smaczny obiad! najczęściej takie robię jeśli chodzi o połączenie makaronu i kurczaka :) na ostro koniecznie! uwielbiam dodatek chilli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham takie połączenia, kocham takie jedzenie!:) jestem na wielkie taaaak:D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie szybkie dania! Twoje prezentuje się znakomicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio chodzi za mną coś ostrego, koniecznie muszę zrobić ten makaron:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie dania makaronowe w połączeniu z piersią kurczaka i pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja naprawdę mogę jeść takie obiady codziennie... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja, tak jak Agata mogłabym jeść taki obiad codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja osobiście za ostrym nie przepadam, ale to danie tak cudnie wygląda, że chyba się skusze ;) Ja również mam mnóstwo wypracowań + lektury! ;/

    OdpowiedzUsuń