niedziela, 21 kwietnia 2013

Ciasteczka chałwowe

Ciasteczka chałwowe okazały się strzałem w dziesiątkę, podobnie, jak chałwowiec, na którego przepis dodałam nie tak dawno temu. Oczywiście są i tacy, którzy za chałwą nie przepadają, im chałwowe ciasteczka raczej nie posmakują :) Sama muszę przyznać, że kiedyś nie lubiłam chałwy, a teraz chętnie wykorzystuję ją w swoich wypiekach. Kruche ciasteczka o konsystencji piaskowej są idealnym dodatkiem do kawy. 


Składniki: (20 ciastek)

130 g chałwy waniliowej,
100 g masła w temperaturze pokojowej,
1,5 szklanki mąki pszennej,

1/3 szklanki cukru pudru,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1 łyżka wody,
+ 1-2 łyżki ziaren sezamu do posypania

Masło utrzeć z chałwą na gładką masę. Dodać pozostałe składniki i zmiksować (z wyjątkiem ziaren sezamu).  Z powstałej masy ulepić kulki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, posypać sezamem, lekko docisnąć i piec ok. 15 min. w 160°C. Wystudzić na blaszce. Przełożyć na talerz, kiedy stwardnieją.

Miłego popołudnia! :)

13 komentarzy:

  1. chałowowe - fajny pomysł ;) dawno nie jadłam chałwy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam kilku wielkich fanów chałwy :) Chyba już wiem, co im zaproponować...

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jestem fanem chałwy! I chyba już wiem, jak mogę ją niecnie wykorzystać... :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama będzie zachwycona! Z resztą ja też ^^ Chyba już wiem co jej zaserwuję w następny niedzielny poranek do kawy :)
    + piękne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam chałwę. Zapisuję przepis do wypróbowania !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka, chałwa, 2 w 1 - poproszę porcję :D

    OdpowiedzUsuń
  7. robiłam podobne :) uwielbiam smak chałwy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś dla mojej Mamy :) dla mnie też, ale dla Niej tym bardziej. Muszę zrobić. Przemawiają one do mnie, haha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię chałwę, nawet bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ostatnio chodziły za mną chałwowe...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jestem fanką chałwy i to jeszcze jaką, ostatnio jadłam taką jedną o 1 w nocy :D trzeba będzie te Twoje pysznie wyglądające ciasteczka wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  12. będę robić:D akurat kupiłam chałwę;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oh bomba smakowa ! Na pewno zrobię :3

    OdpowiedzUsuń