sobota, 3 sierpnia 2013

Czekoladowe muffinki z czekoladową kruszonką

11 godzin pracy przychodzi zdecydowanie łatwiej, jeśli ma się pod ręką muffinkę. Szczególnie, jeśli jest to muffinka z czekoladą. Jeszcze gorące babeczki pakuję w torebeczkę i biegnę do pracy. Taki mały obóz przetrwania. 


Muffinki z czekoladą, to jeden z moich ulubionych wypieków, do których często wracam ze względu na krótki czas ich przygotowania. Wystarczy naprawdę chwila i są gotowe. Chrupiące na zewnątrz, miękkie i puszyste w środku. 



Składniki: (12 babeczek)
2 szklanki mąki pszennej,
2/3 szklanki cukru,
3/4 szklanki mleka,
2/3 szklanki oleju roślinnego,
2 jajka,
1 łyżeczka sody,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1,5 łyżki ciemnego kakao,
1 tabliczka grubo posiekanej czekolady (u mnie gorzka)

Mąkę, kakao, cukier, sodę i proszek wymieszać w dużej misce. W osobnym naczyniu za pomocą trzepaczki rozmącić jajka, dodać olej i mleko, wszystko wymieszać. Składniki mokre przelać do suchych, dodać czekoladę i zamieszać kilkoma energicznymi ruchami. Formę do pieczenia muffin wyłożyć papilotkami. Do każdego dołka wlać 2 łyżki ciasta. Posypać kruszonką. Piec ok. 23-25 min. w 175°C z termoobiegiem.

Kruszonka:
50 g zimnego posiekanego masła,
5 łyżek cukru,
6 łyżek mąki pszennej,
3 kopiaste łyżeczki ciemnego kakao

Z podanych składników zagnieść kruszonkę.

17 komentarzy:

  1. mmm twoje muffiny zawsze wyglądają przepysznie !! ta kruszonka *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. czekoladowa kruszonka - świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko co czekoladowe musi być pyszne *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, kruszonka - wariuję na samą myśl! :D a tu CZEKOLADOWA, zwariowałam podwójnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam robić w ten weekend muffiny, ale zmieniłam zdanie. Teraz popatrzyłam na Twoje babeczki i... żałuję:p zrobię za tydzień, wyglądają bosko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne jest to pierwsze zdjęcie (tak zapytam z ciekawości, to z użyciem obiektywu do zdjęć makro?).
    A ja się jakoś nie mogę zabrać za muffiny, chociaż bardzo je lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia robię podstawowym obiektywem f/3.5-5.6 18-135 mm :)

      Usuń
  7. Ależ te babeczki smakowicie wyglądają ^^ Uwielbiam takie, po prostu ten przepis musi trafić na moją listę wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha!
    porywam jedną ,albo dwie!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. czekoladowo, tak jak lubię, ale ja jeszcze nie wytrzymam jak nie dodam migdałów, więc podkradam przepis i podrasowuje o płatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba jestem uzależniona od czekoladowych muffinów

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdzie pracujesz, że aż 11 godzin dziennie?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też chyba jestem uzależniona od tych pysznych łakoci :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. 25 year old Account Coordinator Mordecai Jesteco, hailing from Winona enjoys watching movies like Vehicle 19 and Pet. Took a trip to Harar Jugol and drives a RX. poznaj fakty tu i teraz

    OdpowiedzUsuń